vrijdag 8 januari 2010

Even weg met de kinderen...

Ik ben laatst bij een vergadering op stage geweest. Daar hebben ze het over dat sommige leidsters wat activiteiten buiten het kinderdagverblijf wilden doen. Bij ons is het namelijk zo, de kinderen gaan nooit weg van het kinderdagverblijf. ze blijven altijd op het kinderdagverblijf binnen de poorten. ze gaan nooit weg, geen eendjes voeren, niet picknikken, niet wandelen... Ik vind dit eigenlijk best erg. De begeleidsters hebben onderling een discussie gevoerd, wat de voor en nadelen zijn van het weggaan van het kinderdagverblijf. Ik vind eigenlijk dat dit erbij hoort, de kinderen vinden het heel erg leuk om er eens tussenuit te gaan. Dit geeft ook meer een 1 op 1 relatie want meestal gebeuren dit soort dingen per tweetal. Ik vind dit erg goed voor de kinderene en vind eigenlijk dat ze dit idee door moeten zetten. Volgens mij zijn er genoeg kinderdagverblijven die dit wel doen en dit trekt ook de ouders van kinderen aan denk ik. Wat vinden jullie hiervan, denken jullie ook dat dit erg bijzonder en leuk is voor de kinderen? ...

1 opmerking:

Anouk Vlutters zei

Bij mij op stage gaan we wel wandelen buiten de poorten van het bedrijf. Bij ons bevalt dit heel goed. We nemen voorzorg maatregelingen zoals telefoon mee, lijst van nummers enz. Misschien is dat ook handig voor jullie?
groetjes Anouk